fredag 26. juni 2015

DT Bikuben: Takkekort til en lærer

Hi crafty friends, here's a card I made for one of my daughter's teachers this year. 
I used the cute Violet Vintage by Saturated Canary/ Little Darling Rubber Stamps. 

Ellen fra Bikuben spurte meg for en tid tilbake om jeg ville være med i designteamet til butikken, og så klart jeg måtte svare ja på det!!! Her er mitt første inspirasjonskort til Bikubens blogg. 
Dette kortet laget jeg til en av lærerne på skolen til datteren min i år. 

Kortet er inspirert av og laget etter en tutorial fra Camilla som jeg fant i Juni Utgaven av Ett Trykk.

Dette herlige stemplet heter Violet Vintage og er fra Little Darling Rubber Stamps/ Saturated Canary
Motivet er stemplet på Hotlz Perfect Coloring Paper og fargelagt med Copic Sketch Markers
Jeg fargela motivet først, deretter tegnet jeg inn gress og skyer for å få bakgrunn rundt henne. 
Jeg har brukt følgende copic tusjer:  
Hud: E13-11-21-000, R20 til kinn. Øyne: B99-95-91
Hår: E29-25-21, E49
Rosa: E89-85-83-81, V000
Turkis: BG75-72-70, og en egenlaget farge BG71 (blandet i en tom tusj med refill av BG70 og 72)
På kjolen: BG15-13-11-10-09
Veske: YR24-23-21-20, E35
Himmel: B000, BG0000, B00-01, C01-00
Gress: G99-94-82-46-43-40, YG07
Jeg har også brukt Copic Opaque White til blomstene i gresset og noen streker for å skape litt mer liv.


Inni kortet har jeg dekorert med de vakre arkene fra Maja Design; 

Sofiero - Exuberance of flowers in bloom 12 x 12. Jeg har brukt en Pop up Butterflies punch fra Martha Stewart til kantene. Ovalen er Classic Oval Large  og Classic Scalloped Ovals LargeTekststemplet er fra Kort og Godt.


Charmsen finner du i utallige varianter på Bikuben, blant annet noen søte fuglebur charms. Jeg synes charms ofte bidrar til å sette prikken over i'en på kortene! Blomstene er fra Wild Orchid Crafts. Sommerfuglene på kortet er fra Martha Stewart 3-1 Butterfly Punch. Tekststempel er fra Norsk Stempelblad, og jeg har brukt en die fra American Crafts - settet Nested Dies (egentlig til Project Life) til å stanse ut figuren til å stemple på. 
Alle kantene på kortet er svertet med Distress ink Walnut Stain

Håper du fikk litt inspirasjon i dag! 
Ha en fin sommerdag! 
 

3 kommentarer:

Sharon sa...

This is fabulous Elizabeth. I love this image and you have coloured her beautifully. The clouds are gorgeous as is the design,
Have a lovely weekend.
Hugs Sharon. x

Karin Dahl sa...

Et fint kort og flott fagelagt:)
Gratulerer som DT for Bikuben:)
Ønsker deg en fin helg:)
Clemzy Karin D

Rita sa...

Så lekkert! :) Klem Rita